Title:
Comparative Analysis of the Relationship of College Students to Pedagogical Innovations
Начальная страница/First page:
Краткое описание:
Представлены результаты эмпирического исследования по выявлению отношения студентов колледжа к педагогическим инновациям, обучающихся на разных курсах по двум специальностям: логистика и экономика. Исследование выполнено с применением авторской методики, направленной на определение субъективного отношения к педагогическим инновациям. Сделан вывод, что студенты 2‑го курса настроены лояльно (преимущественно девушки), на 2-м и 3-м курсах юноши демонстрируют высокий процент негативного отношения к нововведениям в образовании.
Short description:
The results of an empirical study to identify the attitude of college students to pedagogical innovations enrolled in different courses in two specialties: logistics and economics are presented. The study was performed using the author’s methodology aimed at determining the subjective attitude to pedagogical innovations. It was concluded that the students of the 2nd course are loyally tuned (mostly girls), at 2nd and 3rd courses, the young men demonstrate a high percentage of negative attitudes towards educational innovations.