Title:
Corporation culture management at the junction of X and Y generations
Начальная страница/First page:
Краткое описание:
В статье рассматриваются отличительные особенности традиционных понятий «корпоративная культура» и «культура поколения Y». Отличительные черты управления культурой компании, где большинство сотрудников принадлежит поколению Х или поколению Y, приводятся на основании теории МакГрегора: поколения Х, Y, Z. Приведены функциональные различия мотивационных программ для корпоративных культур современных организаций. Актуальность темы обоснована сложившейся тенденцией к постоянной работе с коллективом и управлению корпоративной культурой – одними из инновационных кадровых решений прогрессивных управляющих крупных корпораций. Проблему понимания этого в отечественном менеджменте предлагается решить путем выделения отличительных и эффективных особенностей культуры корпораций разных поколений. Сформулированы рекомендации по применению системы стимулирования и мотивации персонала в зависимости от поколения и сменяющихся приоритетов с целью повышения лояльности и улучшения корпоративной культуры.
Short description:
The article contains the distinctive features of the traditional concept of corporate culture and culture of the “generation Y». The distinctive features of the company’s culture management, where the majority of employees belong to the generation X or to the generation Y, are given in particular on the basis of McGregor’s theory: Generations X, Y, Z. The functional differences in motivational programs for corporate cultures of modern organizations are given. The relevance of the topic is justified by the established trend of constant work with the team and management of corporate culture – one of the innovative personnel decisions of progressive managers of large corporations. The problem of understanding this aspect in domestic management is proposed to be solved by highlighting distinctive and effective features of different generationsʼ corporate culture. Some recommendations are formulated with a narrower focus on the application of incentive and motivation system for staff, depending on the generation and changing priorities, with the aim of increasing loyalty and improving corporate culture.