Title:
Use of individual training in the study of criminal and criminal procedural law
Начальная страница/First page:
Краткое описание:
В настоящей статье рассмотрены проблемные вопросы, связанные с методикой преподавания
двух важнейших дисциплин уголовно-правового цикла – уголовного права и уголовно-процессуального
права. Обращено внимание на тесную связь обучения и воспитания студентов, воспитания патриотизма, гордости за профессию юриста. Обязательным компонентом учебного процесса является решение наиболее актуальных ситуаций, взятых из конкретных уголовных дел, рассмотренных судами
г. Москвы, из опубликованной судебной практики Верховного суда РФ. В последнее время использован метод сравнительно-правового анализа уголовного и уголовно-процессуального законодательства стран СНГ. В статье обращено внимание на новое направление – использование кроссвордов по
уголовно-правовой тематике, разработанных профессором Г.П. Давыдовым.
Short description:
This article reviews the problematic issues related to the methodology of teaching the two most important
subjects of criminal law cycle – criminal law and criminal procedural law.
Attention is drawn to the close relationship of training and education of students, education of patriotism,
pride in the legal profession.
A compulsory component of the educational process is the decision of most actual situations taken from
speci c criminal cases dealt with by the courts of Moscow, from the published jurisprudence of the Supreme
Court.
Recently, the method of comparative legal analysis of criminal and criminal procedural legislation of the
CIS countries.
The article drew attention to a new direction – the use of crossword puzzles on criminal law topics,
developed by Professor G.P. Davydov.