Title:
Syntax-styling features оf expressivity In advertising text
Начальная страница/First page:
Краткое описание:
В статье обсуждаются особенности функционирования в рекламном дискурсе экспрессивных синтаксических средств и закономерности
их использования в различных условиях коммуникации. При изучении данного вопроса рассматриваются наиболее общие инвариантные стилистические характеристики рекламной коммуникации, а также определяются ее вариативные признаки; подчеркивается значимость результатов когнитивных и лингвостилистических исследований. Внимание уделяется выявлению и анализу факторов, влияющих на выбор
определенной синтаксической структуры рекламного текста и на степень его эффективности.
Short description:
Some features of functioning of expressive
syntax means and regularities in their use under
various communication conditions in advertising
discourse are being treated in this article. When
studying this issue, most general invariant stylish
characteristics of advertising communication are
the concern of this paper, and consideration is being
given to the determination of the variative markers
of the said communication; signifi cance of the
cognitive and linguistic-stylish studies is underlined
herein. Attention is being given to identifi cation and
analysis of some factors infl uencing on selection of
a certain syntax structure of the advertising text and
its effi ciency.