Title:
Fuzzy clastering of the revenue in Moscow’s budget from the outdoor advertising
Начальная страница/First page:
Краткое описание:
В статье на основе методов интеллектуального анализа данных продемонстрирована взаимосвязь вероятностных и нечетко-
множественных подходов к анализу и моделированию поступлений в московский бюджет от объектов наружной рекламы (ОНР). Представлена методика лингвистического анализа
распределения поступлений в бюджет в виде
аппроксимации гистограммы, сглаженной сдвигом полигауссовой модели. Рассмотрены основные этапы нечеткого логического вывода и
кластеризации ОНР по критерию поступлений
с помощью байесовского классификатора и метода главных компонент.
Short description:
On the basis of Data Mining methods
demonstrated the interrelation of probabilistic and
fuzzy-set approaches to the analysis and modeling
of revenue in the Moscow’s budget from the market
of outdoor advertising objects. The technique of
linguistic analysis for distribution of the revenue
in Moscow’s budget in the form of poly-Gaussian
approximation of the average shift histogram is
presented. The content of the main stages of fuzzy
inference and clustering of outdoor advertising
objects by the revenue criterion using Bayesian
classifi er and principal components analysis are
examined.